Interim experience

Interim ervaring

Cognizant Technology Solutions Amsterdam: Marketing Manager

Terug bij mijn allereerste interim opdrachtgever, Cognizant Technology Solutions; een toonaangevend bedrijf in de ICT-sector gericht op het uitbesteden van diensten op het gebied van informatietechnologie, consultancy en bedrijfsprocessen.

Taken:

  • event management
  • DM/EM campagnes
  • Adwords en LinkedIn advertenties
  • content management
  • herzien corporate brochures, maken van white papers, etc.

 

Philips Retail Solutions Eindhoven: Marketing & Communicatie Manager

Philips Retail Solutions (PRS – deze afdeling is inmiddels opgeheven) maakt winkelen weer leuk! PRS doet dit door het ondersteunen van de in-store aspecten van de retailer en het bij elkaar brengen van de on&offline wereld. Belangrijk daarin is de multi-zintuiglijke ervaringen van shoppers, interactiviteit en betrokkenheid bij het merk.

Project omschrijving:

  • verdere ontwikkeling/professionalisering en uitvoering van de marketing en communicatie strategie
  • definiëren en implementeren van de marketing mix: online & offline!
  • bepalen van de klantwaarde strategie
  • realisatie en implementatie van alle communicatiemiddelen.

 

Tablet.nl Amsterdam: assistent online marketing

Bij Tablet.nl heb ik mij verder verdiept in de online wereld; webshop management, conversie, content management, social media, etc.

Taken:

  • herdefiniëren van de webshop strategie
  • Webshop management (Magento)
  • Google Adwords & Analytics
  • SEO proof content schrijven
  • Online marketing promotie
  • Analyseren van de mogelijke inzet van sociale media: Twitter, Facebook, blogs, etc.

 

Vereniging Eigen Huis (3 projecten) Amersfoort

Project 3: Marketing Project Manager 123zonne-energie: end-to-end verantwoordelijk voor de marketinguitrol van het project ‘collectieve inkoop zonne-energie’ van Vereniging Eigen Huis. Concreet hield dit project in: het werven van 10.000 inschrijvers en het omzetten van deze inschrijvers naar kopers van zonnepanelen.

Projectomschrijving:

  • Strategie: schrijven van het plan hoe inschrijvers binnen te halen en te converteren naar kopers van zonne-energie en geven van advies ter bijsturen van de verschillende collectieve inkoop rondes;
  • Processen; i.s.m. de veilingpartner het continu verbeteren van het klachtenproces en het proces van aanvragen zonne-energiesystemen door klant;
  • Marcom: opzet en inplannen van de marcom activiteiten en de uitrol ervan. Denk daarbij aan het verzorgen van nieuwsbrieven, e-mailings, informatie bijeenkomsten en trainingssessies;
  • Online: verzorgen van de online aanbiedingspagina’s als ook de reguliere website van 123zonne-energie, SEA campagne, bijhouden energie community en Twitter.

Project 2: Alliantie marketeer Nuon & FBTO: idem als project 1 maar nu met de focus op marketingcampagnes voor Nuon en FBTO.

Project 1: Alliantie marketeer algemeen: de afdeling Allianties is verantwoordelijk voor de strategische samenwerking met partners van Vereniging Eigen Huis zoals energie- en verzekeringsmaatschappijen. Deze allianties bieden bestaande en toekomstige klanten de mogelijkheid voordelig diensten en producten te kopen. In deze rol ben ik verantwoordelijk voor het monitoren, verbeteren en ontwikkelen van deze allianties.

Taken:

  • Strategie: schrijven van de marketing jaarplannen voor allianties, productontwikkeling en introductie;
  • Processen: initiëren en managen van verbeteringsprojecten; waaronder content en structuur van de webwinkel, marketingplanning, etc;
  • Online: inzetten van online middelen als SEA & SEO, het bijhouden van online acties en het verzorgen van Google Analytics rapportages;
  • Marcom: campagnemanagement; (e)DM, bannering, nieuwsbrieven, etc.

 

KPN Nederland in Den Haag: Acquisitiemarketeer Glasvezel

Voor de regio Noordoost lokale acquisitiecampagnes ontwikkelen.

Taken:

  • direct mailings
  • nieuwsbrieven
  • locale PR
  • advertentie ontwikkeling
  • sponsoring lokale events
  • opzetten eigen lokale events
  • organiseren informatie bijeenkomsten
  • zoeken van samenwerking met lokale retailers
  • inzet van door2door verkoop acties, etc.

 

UPC (2 projecten) Amsterdam

Project 2: Market Manager Premiums voor UPC Nederland; verantwoordelijk voor het uitrollen van marketing & communicatie campagnes (ATL & BTL) rondom de zogenaamde premium zenders van UPC (Sport1 / Film1 / Eredivisie Live, etc). Omdat er geen vast proces was voor het regelen van dergelijke campagnes met de zendereigenaars, heb ik een draaiboek geschreven aangevuld met templates, briefingsdocumenten en business case analyse rapporten.

Project 1: Market Manager SOHO voor UPC Business; verantwoordelijk voor de marktintroductie van een nieuwe triple play dienst gericht op de small & home office (eenpitters en kleine zelfstandigen). Grote campagnes uitgerold met radio & print, online bannering en outbound acties. Roadmap uitgezet voor nieuwe portfolio diensten voor 2011 en start gemaakt met het in kaart brengen van operationele processen, schrijven van nieuwe algemene voorwaarden, SLA’s, etc. Daarbij de website uit- & omgebouwd.

Cognizant Technology Solutions in Amsterdam; Field Marketing Manager Benelux

Verantwoordelijk voor de strategische en operationele marketing taken voor de Benelux.

Projectomschrijving:

  • schrijven van de marketing plannen voor 2010
  • budget management en rapportage richting Field Marketing Director
  • marktanalyse
  • relatiemanagement met analisten en mediapartners
  • organiseren nationale en internationale congressen
  • invulling geven aan dialoogmarketing
  • opzetten en uitvoeren (direct / tele-) marketing campagnes
  • aangaan sponsoring overeenkomsten
  • ondersteunen sales bij schrijven accountplannen, etc.

 

Ik ben benieuwd naar je mening.

Interim Marketing Specialist

%d bloggers liken dit: