CV Esther Snijders

Overige werkervaring

IG&H Consulting & Interim in Woerden: Marketing Manager

Managementervaring; 1 marketing medewerker, 2 DTP-professionals

Werkzaamheden:

  • Strategie: managen en uitrollen van het beleid rondom het verbeteren van de bedrijfspositie en de naamsbekendheid van IG&H (o.a. met radio- en printcampagne);
  • Projecten: verbeteren van de klantgerichtheid, o.a. door het uitrollen van een CRM-systeem met bijbehorende processen en procedures; professionaliseren van de marketingprocessen met een focus op front- en back office activiteiten (invoeren marketinghandboek, servicelevels en marketingkalender, updaten van look&feel website inclusief schrijven van de content);
  • Budget verantwoordelijk.
Nyenrode Business Universiteit Breukelen: Marketing & Communicatie manager MSc programma’s

managementervaring; 3 marketing project managers, 1 front- en 1 backoffice medewerker en een wisselend aantal stagiaires van 3-5 personen

Werkzaamheden:

  • Beleid: de verbindende schakel voor de zogenaamde ‘Degree Programs’ ofwel de MBA en MSc programma’s, met als doel het verbinden en laten samenwerken van deze verschillende opleidingen op zowel strategisch als operationeel niveau;
  • Strategie: schrijven en bewaken van het beleidsplan voor het vol- en deeltijd programma bedrijfskunde en het moderniseren van het budgetteringsproces;
  • Relatiemanagement: aangaan van samenwerkingsverbanden en onderhouden van contacten met externe partijen waaronder brancheorganisaties, scholen & universiteiten en adviesbureaus;
  • Projecten: het managen en verbeteren van back- and front officeprocessen (administratie en rapportage van nieuwe aanmeldingen, registreren en rapporteren van marketingprojecten, de afhandeling van studie aanvragen, etc.), evenals het opzetten, uitvoeren en evalueren van projecten die Nyenrode dichter bij de student brengt.
  • Online: het invoeren van een programma waarbij studenten zich online voor een studie kunnen inschrijven en het bouwen van een nieuwe online service portal;
  • Marcom: voeren van toelatingsgesprekken met studenten en ouders, vertegenwoordigen van Nyenrode op congressen, seminars en beurzen, organiseren van open dagen voor studenten en het houden van selectie interviews.
American Express Services Amsterdam: Marketing & Communicatie Manager

Werkzaamheden voor afdeling Business Cards:

  • Beleid & Strategie: het ontwikkelen en introduceren van nieuwe financiële managementdiensten voor zakelijke klanten, zowel online als via traditionele kanalen;
  • Marketing: het begeleiden en organiseren van sponsorprojecten zoals de KLM Golf Open 2006 & Rolling Stones concerten;
  • Projecten: ontwikkelen nieuwe afdelingswebsite, het uitvoeren van klanttevredenheidsonderzoeken en het vereenvoudigen dan wel verbeteren van het bestaande verkoopmateriaal;
  • Marcom: het aanhalen van de marketing/media relaties (branche organisaties, reisbureaus, mediapartners), het opzetten van marketingacties met externe partners.
IBM Nederland NV te Amsterdam: Diverse functies

Functie 3: Marketing & Communicatie Manager Benelux voor MKB: verantwoordelijk voor de uitbreiding van het marktaandeel binnen de MKB dienstenmarkt voor de Integrated Technology Services (ITS) divisie van IBM met ± 600 medewerkers.

Werkzaamheden:

  • Strategie & Beleid: opstellen en uitvoeren van de marketing- & communicatie plannen, marktanalyse & onderzoek;
  • Portfolio management: introduceren en positioneren van nieuwe diensten (waaronder een email service suite) binnen MKB retailkanaal;
  • Relatiemanagement: werven van nieuwe (retail) business partners, het schrijven en het gezamenlijk uitvoeren van co-marketing plannen, verantwoordelijk voor het loyaliteitsprogramma´s en promotionele acties;
  • Marcom: verzorgen van Direct Marketing projecten, het opzetten van evenementen e.d. en het organiseren van klanten- en partnerbijeenkomsten, het maken van nieuwsbrieven, het inzetten van inter- en intranet als communicatiemiddel en het creëren van nieuwe brochurelijn, onderzoeken van de mogelijkheden van dialoogmarketing;
  • E-Marketing: web-enablement van contracten, webcontent management, email nieuwsbrieven ontwikkelen en voeren e-DM campagnes. Invoeren van nieuwe services in een NL-webshop wat later ook als voorbeeld voor andere landen heeft gediend en ook in andere landen is doorgevoerd.
  • Projecten: contractvereenvoudiging, ontwikkelen van offerte tools, special bid begeleiding, etc.

Functie 2: Marketing Manager IBM ITS: verantwoordelijk voor het opzetten van een nieuwe marketing- en communicatie afdeling binnen de divisie IT-dienstverlening van IBM met ± 600 medewerkers.

Management / Teamleiderservaring: team van 3 marketing medewerkers

Werkzaamheden:

  • Beleid: opzetten en uitbouwen van een nieuwe marketingafdeling met 3 communicatiemedewerkers, 1 adviseur en het projectmatig aansturen van 6 productmanagers;
  • Strategie: opstellen, uitvoeren & bewaken van het marketing- en communicatiebeleid met budgetverantwoordelijkheid evenals de integratie van de plannen binnen de corporate marketing doelstellingen, uitvoeren van marktonderzoek en adviseren van MT over de te volgen dienstenstrategie;
  • Marcom: reorganiseren en herpositioneren van het dienstenportfolio, marktintroductie van nieuwe diensten; opzetten en inrichten van website en webshop, inclusief ontwikkelen van een nieuwe brochurelijn en interne- en externe (elektronische) nieuwsbrieven, etc.
  • Projecten: vernieuwen en verbeteren van de marketinggerelateerde front- en back office processen;
  • Operationele marketing: opzetten TM&DM acties, evenementen, ronde tafel sessies, database management;

Functie 1: Product Manager hardware systems:

Werkzaamheden:

  • front office activiteiten (het verzorgen van productintroducties, communicatiematerialen, het uitvoering van locale direct marketing acties, organiseren evenementen, seminars en partner bijeenkomsten, etc.)
  • back office activiteiten (het ondersteunen van de accountmanagers bij schrijven van verkoopplannen en offertes evenals het opzetten van loyaliteitsprogramma voor businesspartners).
  • Relatiemanagement speelde hier een grote rol; verzorgen van educatie- en informatiesessies bij retailpartners, het assisteren bij grote uitbestedingstrajecten en het uitvoeren van co-marketingprojecten met business partners.
Telfort Amsterdam: Product manager zakelijk mobiel

De focus lag bij deze functie op de zakelijke beleidsvorming, het analyseren van processen rondom voorraadbeheer en prijszetting, opzetten van offerte procedures, de herstructurering van het portfolio, de algehele marketing en communicatie evenals het analyseren van de mogelijkheid tot het uitbesteden van bepaalde processen.

IBM Nederland NV: Diverse functies
  • Direct Marketing medewerker en evenementen organisator; alle direct marketing en evenementen activiteiten voor PC divisie
  • Telesales teamleider; in- en outbound verkoop evenals teamleider van 2 andere telesales collega’s
  • Telesales; in- en outbound verkoop

Interim Marketing Specialist

%d bloggers liken dit: